آخرین اخبار دیجیتال مارکتینگ

با توجه به رشد روز افزون امکانات تلفن های هوشمند، اینترنت پرسرعت و برنامه های کاربردی متنوع در پلتفرم موبایل، امروزه تبلیغات در این کانال بازاریابی دیجیتال به شدت افزایش یافته و رو به گسترش است. با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و انجام اکثر کار­ها به کمک اینترنت، مفهوم جدیدی به نام دیجیتال مارکتینگ در بازار­یابی ایجاد شده است.

علاوه بر استفاده از بازاریابی محتوا و ویدیو مارکتینگ در سایت، می توان تاثیرگذارترین آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و از روش های زیر هم در برندسازی استفاده نمود. یکی از بزرگترین تبلغات در بستر دیجیتال، پیدا کردن ایده و روشی برای وایرال و همه گیر شدن تبلیغ شما در پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی گوناگون است. کسب و کار های آنلاین حتی قبل از شیوع جهانی کرونا مورد استقبال کسب و کار ها، استارتاپ ها، و صاحبان جوان کسب و کار ها قرار گرفته بوده است.

فضای وب و شبکه های اجتماعی امکانی را در اختیار صاحبان کالا و خدمات میدهد تا بتوانند بدون واسطه با مخاطب یا مشتری خود تعامل کنند. بسته به صنعت و نوع محصول یا حتی برند شخصی، نوع شبکه اجتماعی موثر می تواند متفاوت باشد. مدت زمانی که کاربر در سایت یا شبکه اجتماعی برای مطالعه، یادگیری و یا مشاهده محتوا صرف می کند. به طور متوسط حدود 50 درصد از بازدیدکنندگان یک سایت با استفاده از موبایل و تبلت آنرا مشاهده می کنند، در نتیجه امکان نمایش صحیح یک سایت در این وسایل (ریسپانسیو بودن و استفاده از صفحات اختصاصی موبایل با نام AMP) از اهمیت بالایی در طراحی سایت برخوردار است.

حتما بارها تبلیغاتی را مشاهده کرده اید که از کانال های مختلف دیجیتال ظرف مدت چند روز، گوش و چشم بخش اعظمی از کل جامعه را نوازش داده اند و برندی خاص را یادآوری نموده اند! وقتی با تاریخچه و مفاهیم دیجیتال مارکتینگ آشنا میشویم بیش از پیش با اهمیت و تاثیر شگرف آن در دنیای اقتصاد آشنا خواهیم شد.

این گروه بانکی مستقر در شهر میلان که بیش از ۸۱۰ میلیارد یورو دارایی تحت کنترل خود دارد، میگوید که درباره مسئله ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال سوءتفاهمی رخ داده است. هرچند برخی اعتقاد دارند سروکله دیجیتال مارکتینگ از زمان ظهور رادیو پیدا شد. با دیجیتال مارکتینگ میتوانید از ابزاری مثل داشبورد تحلیل برای نظارت بر موفقیت و ROI برای کمپینهایتان استفاده کنید که بیشتر از فرصتهای تبلیغاتی است که بازاریابی سنتی در اختیارتان قرار میدهد- مثل بیلبورد یا تبلیغات چاپی. افزایش این زمان سپریشده موجب شد بسیاری از کسبوکارها تمرکز ویژهای بر روی کانالهای آنلاین خود داشته باشند. همچنین به علت رواج گوشیهای هوشمند دسترسی به اینترنت، شبکههای اجتماعی و فروشگاههای آنلاین افزایش بسیاری داشته و رفتار کاربران را تغییر داد.

یکی از اولین روش های بازاریابی در اینترنت، ایمیل مارکتینگ بود. بخش جدایی ناپذیر و یکی از مهمترین مزیت های دیجیتال مارکتینگ، امکان تجزیه و تحلیل فعالیت های بازاریابی است. وی بیت کوین را بهعنوان «پول جایگزین» میبیند و پیشبینی میکند که بهدلیل چاپ بیرویه دلار، یک رقابت بر سر پول جایگزین بین بسیاری از ارزها (نه فقط ارزهای دیجیتال) ایجاد میشود و بیت کوین بخشی از این رقابت خواهد بود. امروزه دیجیتال مارکتینگ بهعنوان یک گروه اصلی در بازاریابی شناخته میشود که از رسانههای دیجیتال استفاده میکند تا با مشتری و مخاطب هدف ارتباط برقرار کند. حتی اگر فقط از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال خود، سرنخهای بالقوه را جمعآوری میکنید، میتوانید این سرنخها را افزایش دهید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

یکی از تجربیات شما بهعنوان دانشجوی این دوره، طراحی و اجرای کمپین با پنل گوگل ادز، بهینهسازی کمپین و کار با پنل یکتانت خواهد بود. برای تعلیم دیدن و آموزش دیجیتال مارکتینگ شما باید مفاهیم کلیدی و مهارتهای عملی برای ایجاد یک حرفه در بازاریابی در عصر دیجیتال را بیاموزید.

سئو سایت همیشه یکی از مهمترین خدمات دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. لطفا به این سوال جواب بدهید: چند نفر میشناسید که از هیچکدام از شبکههای اجتماعی استفاده نکنند؟ تغییرات بسیار این دهه به علت رواج بسیار زیاد گوشیهای هوشمندی بود که زمان سپریشده کاربران را در شبکههای اجتماعی و فروشگاههای اینترنتی افزایش داد. این روزها که بسیاری از کاربران ساعتهای زیادی از زمان خود را در شبکههای اجتماعی سپری میکنند، کسبوکارهای زیادی هستند که از این فضا برای بازاریابی و تبلیغات استفاده میکنند.