تعریف دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) چیست؟

اما آوابوک موفق شده است که فرمت ava را تولید کند که یک DRM بومیشده است، با فرمت آوا، دیگر نگرانیای از سرقت یا اصطلاحا «ریپ» شدن آثار وجود نخواهد شد. همین جا باید متذکر شوم که با آوابوک مالکین محتوا نباید نگرانی از سرقت آثار خود داشته باشند، یکی از مهمترین دلایل رایج نشدن نشر دیجیتال کتاب در کشور ما، هراس مالکان محتوا از سرقت آثار خودشان است.

از این رو، خیلی وقتها میزان مطالعه کلاسیکهای ادبی در کهنسالان و پا به سن گذاشتههای ما، بیشتر از جوانان دانشگاهی و تحصیلکردههای امروزی است. ما هنوز زمانی را از یاد نبردهایم که در آن نزدیکان و آشنایان ما، هر از گاهی به کتابفروشیها میرفتند و برای خود و فرزندانشان کتاب و رمانی میخریدند و مدتی سرگرم خواندنش میشدند. از این طریق ما میتوانیم به یک گروه از مخاطبین دسترسی داشته باشیم. اینستاگرام اصولا مکانی برای دسترسی به لحظات خاص است حال اگر شما به جای یک تصویر بتوانید یک ویدیو زنده با کیفیت بالا در مورد محصولات خود به گونه به اشتراک بگذارید که افراد بسیاری جذب شوند و با خدمات شما آشنا شوند می تواند تاثیر فوق العاده ای برای شما داشته باشد.

میزان درآمد بالا: از آن جایی که بازار دیجیتال مارکتینگ در این کشور در حال گسترش است، متقاضیان کار در استان های مختلف کانادا می توانند حقوق متوسطی بین 24.04 تا 33.65 دلار در ساعت داشته باشند که به حدود 50،000 تا 64،608 دلار کانادا در سال می رسد. این دوره بویژه برای افرادی مناسب است که میخواهند با تسلط بر فرآیندهای بازاریابی دیجیتال، استراتژیهای مختلف را برای کسبوکار خود بکار گیرند یا به عنوان دیجیتال مارکتر در شرکتهای مختلف مشغول به کار شوند.

از این رو صاحبان کسب و کار های مجازی با استفاده از ابزارها و تکنیک ها مختلف راهکارهایی برای جذب مخاطب بیشتر بکار می برند. اما در دیجیتال مارکتینگ و برندسازی در اینستاگرام می توانید بفهمید چند نفر روی لینک مورد نظر شما کلیک کرده اند . بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ دو عبارتی است که احتمالا این روزها زیاد آن را می شنوید. Pay-Per-Click Advertising تبلیغات به ازاء هر کلیک: تبلیغات پرداخت به ازاء هر کلیک که به آن PPC می گویند ، یکی از متداول ترین انواع بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی فراخوان عمل (Call to Action Marketing) یک روش بازاریابی تاثیر گذار برای افزایش نرخ تبدیل یک سایت است. شرکت ها ، کسب و کارها و برندها می توانند با استراتژی های متنوع دیجیتال مارکتینگ ، مانند سئو ، بازاریابی محتوا و تبلیغات ، کاربران بیشتری را هدف قرار دهند و در عین حال تعداد بیشتری از آنان را به مشتریان خود تبدیل نمایند.

با استفاده از SEO می توانید مرتبط ترین کلمات کلیدی خود را در صفحه نتایج جستجو رتبه بندی کنید و در نتیجه به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه برسید. همچنین کلمات کلیدی دنباله دار یا لانگ تیل ها هم میتونن فرصت های رقابت خیلی خوبی را در اختیارتون قرار بدن.

مشخص است که اگر فروش کتاب به صورت خیلی ساده و سنتی، در قالب ارائه PDF ها صورت گیرد، یک کاربر سودجو میتواند بعد از تهیه یک نسخه PDF از کتاب، آن را در سایتهای دانلود قرار بدهد، به این ترتیب بعد از فروش تنها چند نسخه، ممکن است، فضای وب انباشته از نسخههای رایگان کتاب شود! در این صورت آنها خیلی راحت تر مطالب سایت را با دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک خواهند گذاشت. با استفاده از شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن محتواها میتوانید بازدیدکننده های بیشتری را برای سایت خود پیدا کنید.

منابع زیادی برای پیدا کردن این اطلاعات وجود دارد. اگرچه در این سالها خدمات طراحی وبسایت بسیار افزایش یافته، اما همچنان پیدا کردن یک طراح حرفهای سایت چندان کار آسانی نخواهد بود. تیم های توسعه و طراحی وب سایت با هم کار می کنند تا بتوانند نیازهای کاربران و همچنین اهداف صاحب سایت را انجام دهند.

در طراحی سایت باید هر دو فاکتور طراحی بر اساس رابط کاربری (UI Design) و تجربه کاربری (UX Design) در نظر گرفته شود. در بلوکهای فعال آموزش همچنان ادامه دارد و در بلوکهای غیرفعال، طرح درس تکمیل شده است. به عبارتی به با استفاده از این ابزار متوجه خواهید شد که کاربران شما پس از ورود به سایت در ابتدا به کدام بخش ها مراجعه میکنند، با جمع آوری این داده ها شما متوجه خواهید شد که کاربران بیشتر به دنبال چه چیزی هستند و کدام بخش ها محبوب تر است. استفاده از معیارها و داده ها برای تعیین اینکه آیا تلاش های بازاریابی دیجیتال موفق بوده یا خیر؟

برخی از کانال های مورد استفاده در روابط عمومی آنلاین، عبارتند از : تماس با خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی، تعامل با بررسی های آنلاین محصولات (Reviews) و مقالات آنلاین مربوط به شرکت، در فضای مجازی مثل کامنت هایی که در وبسایت یا وبلاگ خود شرکت یا سایر وب سایت ها در مورد محصولات یا خدمات شرکت قرار داده می شوند.