دیجیتال مارکتینگ چیست؟

متاسفانه آمار صحیحی در کشور ایران وجود ندارد، اما با توجه به علاقه شدید کاربران ایرانی به ابزارهای دیجیتال می توان حدس زد که این وضعیت تا درصد زیادی در ایران نیز وجود دارد. اتوبوس ها، تاکسی ها و همینطور افرادی که با داد زدن قصد دارند توجه شما را جلب کنند، جز مواردی هستند که می توانند حواس شما را پرت کنند، اما مهمترین عامل حواس پرت کننده در این میدان، بیلبوردهای الکترونیکی آن هستند.

آمار و ارقام حاصل شده خبر از این می دهند که آمریکایی ها بیش از 11 ساعت از وقت خود را روزانه با لوازم الکترونیک سپری می کنند. همین کار امروزه توسط فلش درایو ها نیز انجام می شود. و بالاخره چهارمین دسته، بازریابی تلفنی است که بیشترین رشد را در بازاریابی آفلاین داشته و شکست های زیادی را نیز تجربه کرده است. با وجود این زمان زیاد، می توان نتیجه گرفت که آمریکایی ها تقریبا تمام زمان خود را در دنیای دیجیتال سپری می کنند. نیمی از مردم آمریکا در ماه یک بار به رادیوهای اینترنتی گوش می دهند.

اگر فکر می کنید که این قیمت ها بسیار گزاف است، پس کافیست نگاهی به هزینه تبلیغات در مسابقه سوپربول آمریکا بیندازید. بازاریابی تلویزیونی همچون غولیست که هیچگاه از بین نرفته و سالانه در صنعت تلویزیون پول های زیادی صرف می شود. دیجیتال مارکتینگ دلیلیست که یک پسر 25 ساله می تواند در خانه خود نشسته و تنها با پخش بازی کردن خود به صورت آنلاین در یوتیوب سالانه دو میلیون دلار درامد داشته باشد، در صورتی که بازاریابی آفلاین چنین ویژگی ندارد. در گذشته موزیسین های تازه وارد با کپی کردن موسیقی های خود در قالب یک CD در تعداد زیاد، آن ها را بین دوستان خود پخش می کردند.

دیگر هیچ مسافری زمان خود را صرف نگاه کردن به بیرون نمی کند. وی همچنین اظهار داشت که تقریبا ۱۱۰ میلیون واحد شیبا اینو در روزهای گذشته از بین رفته و میزان عرضه در گردش همچنان رو به کاهش است. این دادهها نشان میدهد که ۱,۰۰۰ نهنگ بزرگ اتریوم مجموعاً ۵.۸۶ درصد از پرتفوی خود را به میم کوین شیبا اینو اختصاص دادهاند. البته هنوز رادیوهای سنتی نیز علاقه مندان خاص خود را دارند. نوع سوم، بازاریابی تلویزیونی است که البته قادر به فراموش آن نیستیم. نوع دوم آن، بازاریابی رادیویی است.

او همچنین نوشته است که هایپ و بزرگنمایی برای همه پروژههای مرتبط با ارزهای دیجیتال و بهطور کلی همه پروژهها غیرقابل دوام و ناپایدار است. بسیاری از لینکها، تعداد کاراکتر زیادی دارند که موجب میشود ازنظر ظاهری آشفته و غیر جذاب به نظر برسند. مخاطب برای دیدن محتوا به وب سایت و شبکه اجتماعی شما مراجعه می کند. شما میتوانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید که پیامها را به صورت فهرست بندی شده به لیست مشتریان هدف میرساند و در صورت نیاز به تغییر آن برنامه یا محتوا آسان است.

بنابراین لازم است حتما این را در نظر بگیرید که چطور میخواهید نتایج کمپینهای بازاریابی خود را اندازه بگیرید. بهره وری از امکانات ایمیل، برای آگاه سازی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت زیادی برخوردار است، به این دلیل ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و متدهای متفاوت با این حوزه مثل ایجاد صفحه فرود یا همان لندینگ پیج می توانند به شما در طراحی و اجرای یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ یاری شایانی بکنند. اگر مسئله ماشین های خودران را هم در نظر بگیریم، همچنان که همه ما می دانیم این تکنولوژی به زودی فراگیر خواهد شد، دیگر هیچ آینده ای برای بیلبوردها وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال، بینش بازاریابی Think with Google نشان داد که 48 درصد از مصرف کنندگان درخواست خود را در موتورهای جستجو پیدا میکنند. بازاریابی یک روند دائمی و پیوسته است. اگر شناخت کافی از ارز های دیجیتال shiba داشته باشید می توانید بفهمید این رمزارز تا حدودی شبیه به رمز ارز دوج کوین است و تا به الان توانسته یک رقیب سرسخت برای رمز ارز دوج کوین باشد. با توجه به این آمار و ارقام چگونه می توانیم به آینده بیلبوردها خوشبین باشیم؟ به عنوان مثال اگر رستوران شما با استفاده از آیپد به گرفتن سفارش از مشتریان بپردازد، در اینجا با بازاریابی دیجیتال آفلاین رو به رو هستیم.

یکی از مفاهیم ابتدایی بازاریابی دیجیتال براساس این فریم ورک پایهریزی میشود، مدل RACE به دلیل شفافیت و سادهتر کردن مباحث برنامهریزی مارکتینگ بسیار کاربردی و رایج است. این نوع کمپین تبلیغاتی کاربرانی اینستاگرام را هدف قرار میدهند که با برند شما آشنایی دارند یا اینکه به حوزه کسب و کار شما علاقمند هستند. می توانید مفصل توضیحات من و فیلم های آگاه سازی من درباره طراحی سایت را مشاهده کنی.