دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

با بازاریابی آفلاین، تشخیص اینکه مردم چگونه با برند شما تعامل دارند بسیار دشوار است. به طور مثال، کتابهای مختلفی وجود دارند که استراتژیهای بازاریابی شبکههای اجتماعی را آموزش میدهند و انتخاب از میان آنها قدری دشوار است. معمولا در شرکتهای بزرگ یک نیرو برای این کار در نظر گرفته میشود که تخصص وی در حوزه Google Ads است. در این کتاب، طرز فکر قدیمی «هایپ مارکتینگ» (Hype Marketing) یا همان تبلیغات مداوم نقد میشود.

به زودی فایل اکسل «اکشن پلن کمپین» را در بازارچه دیجیتالینگ قرار میدهیم. محتواهای خود را منتشر کنید، از امکانات این پلتفرمها در دسترس قراردادن سایتهایی است که مطابق با نیاز و هدف شما است که میتوانید در آنها اگهی خود را منتشر کنید، این امر به دلیل استفاده از بک لینک به سئو سایت شما خیلی کمک میکند.

امروز وارد هر وبسایتی که میشوید با یک چت باکس کوچک مواجه میشوید که تمام سوالات شما را پاسخ میدهند و سعی میکنند نیاز شما به اطلاعات را ارضا کنند. علاوه بر رعایت نکات گفته شده، بهتر است که در هنگام تولید محتوا این نکته را در نظر داشته باشید که مطلب خود را مختص اینستاگرام (و نه دیگر شبکه­های اجتماعی) تولید کنید؛ اگر این نکته را رعایت کنید مطمئن باشید که مخاطب خاص شبکه­ اجتماعی اینستاگرام برای خود پیدا کرده­اید و شما در بحث اینستاگرام مارکتینگ توانسته اید به نوعی برند دسته یابید.

باید با توجه به پرسونای مخاطبینی که مد نظرشما هستند، بازاریابی محتوا انجام دهید و عنوان محتوایی هدفمند و با کیفیت خلق کنید تا کاربرانتان با یک نگاه شیفته آن شوند، توجهشان را جلب کند و ادامه مطلب را مطالعه کنند. اما امکان این هست اگر همزمان به صورت جدی هم مطالعه میکنید و هم کار، در عرض شش ماه به مرتبه دیجیتال مارکتر “صاحب نظر” برسید. در این مرحله، او کالا یا خدمات شما را خریداری میکند و به بخشی از اکوسیستم کسبوکار شما تبدیل میشود. معمولا هزینه این نمونه تبلیغات به صورت کیلیکی یا پرداخت به ازای هر کلیک محاسبه میشود.

روش های تبلیغاتی دیگری همچون تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام و تبلیغات منشن اینستاگرام میتواند شما را سریع تر به هدفتان برساند. یکی از ابزارهایی که شما برای بخش تیکت سایت خود میتوانید استفاده کنید، ابزار میهن تیکت است. یکی دیگر از روشهای مرسوم اینستاگرام مارکتینگ، فعالیت در بخش تولید محتوا است. با استفاده از آن ها می توان بخش هایی که بیشترین کلیک را داشته اند، حرکت موس و حتی میزان اسکرول کردن کاربران را مورد بررسی قرار داد. کاربران در فضای دیجیتال به دنبال کسب اطلاعات در مورد چگونگی حل مشکلات یا برآورده کردن خواسته های خود هستند.

میتوانید علاوه بر واتساپ و تلگرام از شماره تماس زیر هم برای ارتباط برقرار کردن با دیجیتالینگ استفاده کنید. مرحله بعدی، عکاسی برای کسبوکارهای محلی است که عکسی مناسب برای وبسایت، بروشور یا کاتالوگ خود نیاز دارند. شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در نمادین پیدا کنید و از آنها برای داشتن پیج پردرآمد استفاده کنید.