دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

بنابراین سعی کنید چند ثانیه اول ویدیو شما صدا نداشته باشد تا کاربر فرصت این را داشته باشد که صدای ویدیو را فعال کند. برای شروع ارسال، برنامه IGTV را دانلود کنید، یک کانال ایجاد کنید و ویدئو را بین ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه آپلود کنید. استفاده از ۳-۴ هشتگ میتواند نقطه شروع مناسبی برای شما باشد. در حالی که بازاریابی دیجیتال اگرچه این امکان را دارد که با روش های ارزان قیمت شروع شود، اما اگر بخواهیم به صورت اصولی و حساب شده به طراحی کمپین های بازاریابی دیجیتال اقدام بکنیم و برنامه ریزی استراتژیک مناسب داشته باشیم، با بودجه کم و محدود نمیتوانیم این کار را انجام دهیم.

در این مرحله دیجیتال مارکتر تلاش میکند با ارسال پیام، تبلیغات، مدیریت شبکههای اجتماعی و تدوین کمپینهای فروش اینترنتی، کاری کند که مشتریان قبلی را به خرید دوباره بکشاند. به واسطه تلفن همراه هوشمند، کاربران در شبکههای موبایلی آنلاین با محصولات و خدمات آشنا شده و سپس برای خرید اقدام میکنند. علاوه بر این، تحقیق و بررسی کلمات کلیدی در شبکههای اجتماعی نیز میتواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در کانالهای مختلف اجتماعی نیز مفید باشد. حتی می توانید با نوشتن کپشن مناسب کاربران را مشتاق کنید که برروی لینک بیو کلیک کنند و با محصول یا محتوای جدید شما آشنا بشوند.

در این دوره شما با روش های مختلف تبلیغات آنلاین و آفلاین آشنا می شوید. تست دوگانه یا A/B کمک میکند تا گزینههای مختلف را تست کنید و بهترین نسخه را پیدا کنید. Music: می توانید با این گزینه به عکس یا ویدئو خود موزیک اضافه کنید. صفحه اینستاگرام خود را باز کنید و آیکون دوربین در بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید.یکی از گزینه ها برای گرفتن عکس “بومرنگ” هست . برای نمونه، تصور کنید که شما با یک برند فروش محصولات آرایشی همکاری میکنید و محصولات آن برند را تبلیغ میکنید.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین نوع پیشرفته ای از بازاریابی و جذب مشتری است که با کمک گرفتن از ابزارهای دیجیتال پروسه جذب مشتری، فروش و وفادار سازی مشتری را برای ما بسیار آسان می کند. کمپانی هایی مثل آمازون با این سیستم کار می کنند و هر ماه میلیون ها دلار به وب سایت هایی می دهند که محصولات خود را به فروش می رساند. اگر هدف کسب و کار شما هم تبدیل کردن این نوع بازدید کننده ها به مشتری است استفاده از استراتژی بازاریابی مجدد به طرز حیاتی باید در اولویت شما باشد. زمانی که ویدئو های طولانی دارید می توانید با استفاده از ابزار Hyperlapse!

زمانی که برای پیشنهاد ویژه خرید، کد تخفیف یا مطالعه مطالب جدید با این مشتری راغب تماس میگیرید، به وبسایت شما مراجعه میکند. هر کلیکی که کاربر انجام میدهد، هر سبد خریدی که پر میکند و پرداخت انجام نمیدهد، مدت زمانی که در هر یک از صفحات میگذراند و کلی اطلاعات دیگر از این ابزارها به دست میآید.

به لطف استراتژیهای هدفیابی جغرافیایی که با بهرهگیری از اطلاعات مکان کاربر تلفن همراه به او توصیههایی راحتتر جهت دسترسی به محصولات یا خدمات میکند، تجربه مشتری نیز میتواند بهطور مداوم بهبود یابد. که به راحتی می توانید ویدیو ها را از کامپیوتر یا موبایل خود آپلود کنید. یکی از قابلیت های دیگری که اینستاگرام در اختیار ما قرار می دهد آپلود کردن ویدئو است. Hyperlapse from Instagram ویدئو های خود را کوتاه کنید که تا قابل آپلود کردن باشد. در بالای صفحه، و یا اینکه صفحه را به سمت چپ بکشید تا وارد استوری شوید. میتوانید فقط آندسته از مشتریان بالقوه­ای را هدفقراردهید که قصد خرید محصول یا استفاده از خدمات شما را دارند.

با استفاده از پنل های پیامکی آنلاین می توانید سیستم بازاریابی پیامکی کسب و کار خود را به راحتی راه اندازی کنید و از آن استفاده کنید. با این کار ویدئو های جالب و سرگرم کننده ای می توانید درست کنید. به خصوص این نوع ویدئو گرفتن برای حالتهای مثل “پریدن” خیلی جالب می شود. برای نوشتن متن کپشن حتما از چندتا چکنویس استفاده کنید و متنی که می نویسید را به چند نفر از همکاران خود بدهید تا بخوانند.درسته که پست شما باید سرموقع آماده شود ولی باید حواستان به این موارد هم باشد و کپشن جذابی بنویسید. Live: با استفاده از این گزینه می توانید فیلم های زنده برای فالوئرهای خود بگیرید.

در کل فضای اینستاگرام برای داستان سرایی محیط مناسبی است پس از نوشتن داستان در کپشن هم خجالت نکشید. چنانچه شما هم تجربه شرکت در دورهای دارید و یا نظری دارید که میتواند برای دیگران مفید باشد، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. Super zoom: با این گزینه می توانید روی گزینه خاصی زوم کنید که افکت های جالبی هم به آن اضافه می شود.

از اضافه کردن location غافل نشوید چون باعث می شود که راه جدیدی برای ایجاد دسترسی کاربران به پست شما به وجود بیاید و ۷۹% بیشتر دیده شود. الگوریتم های اینستاگرام دائما در حال تغییر هستند و جذاب بودن یک متن برای اینستاگرام از روی لایک ها و کامنت ها معلوم می شود.و باعث می شود که اینستاگرام آن پست را برای افراد بیشتری نمایش دهد. البته بهرهگیری از روشهای تبلیغات هدفمند، بازدهی بیشتری را به همراه دارد.

تفاوت دوره و فیلم آموزش دیجیتال مارکتینگ منتوریکس با سایر دورهها این است که در منتوریکس مثالهای کاربردی همراه با دادههای واقعی شرکتهای بزرگ ایرانی که براساس تجارب واحد دیجیتال مارکتینگ منتوریکس به دست آمده است، ارائه میشود. در اختیار گرفتن مجموعه ای از اطلاعات تحلیلی به صورت دقیق و تخصصی یکی دیگر از مواردی است که می تواند دیجیتال مارکتینگ و اهمیت استفاده از آن را به خوبی تشریح کند. به صورت پیش فرض ویدیو های اینستاگرام صدا ندارند. که قابلیت این را فراهم می کند که ویدئو های طولانی تری را به صورت عمودی در اینستاگرام بتوانیم ببینیم.