رنگهای خودرو mvm x33 2020-04-02
بررسی مشخصات MVM X33 کراس امکانات و آپشن های MVM X33 کراس تهران خودرو
علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. این محصول با سه چهره، سابقهی حضور دَهساله در بازار کشور دارد و محصولی شناختهشده محسوب میشود. هرچند مدلهای قبلی X33 ظاهر جذاب یا امکانات فراتر از انتظار نداشتند، بهدلیل قیمت مناسب و شرایط فروش اقساطی، موفق به جذب مخاطب شدند.
مشاوره خودرویی با دستیار باغشنی
میانگین مصرف سوخت این خودرو با پیشرانهی دولیتری تنفس طبیعی در محدودهی نُه تا دَه لیتر در صد کیلومتر، برای مصرفکنندهی ایرانی پذیرفتنی بهنظر میرسد و البته، کمی بیشتر از هایما S5 و هاوال H2 خواهد بود. شتابگیری X33 S مسلما با رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در زمانی حدود چهارده ثانیه رضایتبخش نیست؛ اما نیازهای روزانه را برآورده میکند و احتمالا توقع خریدار نیز، بیشازاین نخواهد بود. همچنین، نباید فراموش کرد هایما و هاوال با موتورهای توربوشارژ ۱.۵ لیتری همراهبا قیمت بیشتر درمقایسهبا X33 S، در زمانی حدود دوازده ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت میرسند. این مدل قدرت ۱۲۵ اسببخار در ۶۱۵۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۶۰ نیوتنمتر از ۳۹۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند که البته آمار جذابی برای کراساوری با وزن خالص نزدیک به ۱۴۰۰ کیلوگرم بهنظر نمیرسد. تاکنون در ایران، این مدل ارائه نشده است؛ اما باتوجهبه افزایش قیمت ناشی از افت ارزش پول ملی ایران، ممکن است در فهرست شرکت مدیران خودرو قرار گیرد.
ام وی ام X33 از نظر قوای فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نسخه جدید یا همان فیس لیفت این خودرو نیز از همین پیشرانه بهره می برد منتها جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT بود. ام وی ام X33 فیس قدیم با گیربکس دندهای نسبت به نسخه فیس لیفت که از یک گیربکس CVT استفاده می کرد کمی فرزتر بود و هماهنگی موتور و گیربکس در آن بهتر از نسخه فیس لیفت به نظر می رسید. ام وی ام X33 دندهای همچنین از نظر مصرف سوخت به صورت ترکیبی حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند! مصرف سوخت ترکیبی فیس لیفت این کراس اوور هم 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب آن نیز 13 ثانیه اعلام شده بود. از نظر مشخصات فنی دیگر خبری از پیشرانه 2 لیتری قدیمی خانواده X33 نیست و اکنون می بینیم که این خودرو مشخصاتی مشابه به آریزو 5 جدید پیدا کرده است.
مشخصات فنی کلی
رینگهای X33 S نیز زیباتر شدهاند و حالا خریدار میتواند از طرح اسپرت چرخهای آلومنیوم هفده اینچ استفاده کند. در نسخهی اسپرت، ریل باربند هم ظریفتر شده؛ اما همچنان از آنتن کوسهای خبری نیست و نمونهی سنّتی با پوشش سیاه در انتهای سقف دیده میشود. مزیت دیگری که این خودرو دارد این است که قطعات آن در بازار موجودند و خریدار این خودرو، دغدغه خرید لوازم یدکی را ندارد. فرمان این خودرو از نوع فرمان برقی است و راحتی خاصی را در هنگام رانندگی القا میکند. روکش فرمان چرمدوزی شده نیست و این میتواند یک نقطه ضعف برای این خودرو در نظر گرفته شود. در این نسخه نیز علاوهبر فلاپها، افزودن نوارهای کرومی بر روی دستگیره درها و همچنین استفاده از رنگ مشکی برای آینه بغل و سقف خودرو در نسخههای اسپرت آن نیز از دیگر تفاوتهای ایجاد شده در بخش طراحی بدنه X33 نیو فیس به شمار میروند.
آپشنها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی
ترکیب ادوات الکترونیک نمایشگر و پنل پشت فرمان با خطوط داشبورد و حفرههای خروجی هوا برای تهویهی مطبوع رضایتبخش هستند و نمای داخلی درها با قطعات نقرهای و پوشش چرم مصنوعی، چشمنواز بهنظر میرسند. بهعقیدهی نگارنده، نمای داخلی X33 S درمقایسهبا دیگر کراساورهای کامپکت چینی در بازار ایران، برتری نسبی دارد و حس بهتری به سرنشین میدهد. دید راننده و سرشینان داخل این کراساور بسیار خوب است و هنگام مانورهای شهری و پارک دوبل (دندهعقب)، فرمانپذیر خواهد بود.
از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. بهعبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. خودروی ام وی ام X33 S نیو فیس به عنوان سومین نسل از خودروهای فیس لیفت و چهارمین نسل از سری X33 چری تیگو در کلاس کامپکت CUV (نیمه شاسی) در اواخر سال 1399 وارد بازار ایران شد. این خودروی کراس اوور شهری با اندازه متوسط، برای 5 فرد بزرگسال فضای سرنشین کافی دارد. ام وی ام ایکس 33 کراس در نسخه 1.0 TCI میزبان یک پیشرانه توربو شارژ 3 سیلندر با حجم 1 لیتر است که به گفته شرکت سازنده 112 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد.
نوآوریها و افتخارات MVM X33 Cross (ایکس 33 کراس)
شتاب صفر تا صد ام وی ام X33 کراس هم در تستهای غیر رسمی، بین 15 تا 17 ثانیه ثبت شده است اما گجت نیوز به کمک اکتان و تکنیک پنجه پاشنه، عدد 12 ثانیه را به دست آورده است. مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33 کراس هم در حالت ترکیبی برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت تولید میکند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سیویتی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده میشود.
شروع طرح خدمات رایگان خودروهای هیوندای توسط کرمان خودرو
خرید خودروی ایکس 33 کراس دنده ای و خودروی ایکس 33 کراس اتومات هم به صورت اقساطی با بازپرداخت 12 تا 60 ماهه با پیش پرداخت های متنوع و هم خرید به صورت نقدی امکان پذیر است. برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت بروز خودروی x33 cross می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی 377 خیری در ارتباط باشید. هم چنین لازم بذکر است قبل از هرگونه تصمیم به خرید می توانید از مزیت تست درایو نمایندگی 377 خیری بهره مند شوید؛ برای رزرو زمان نست درایو با کارشناسان ما در ارتباط باشید. جدیدترین عضو خانواده X33 نسخه توربوشارژ آن است که مدیران خودرو اواخر سال 1400 از آن رونمایی کرد. نسخه توربوشارژ ام وی ام X33 خودرویی است که به بازار آمده تا با دیگر رقبای هموطنش که از نظر فنی خودروهای تر و فرزی بودند به رقابت بپردازد. کراساور ام وی ام X33 با چهار کیسهی هوا برای روبهرو و فضای جانبی سرنشینان جلو ارائه میشود.
ایمنی MVM x33 cross
از معایب ام وی ام X33 جدید مصرف بالای سوخت و عایق بندی نامناسب آن است به طوری که صدای موتور آزاردهنده برای سرنشینان میباشد همچنین موتور نه چندان قوی و وزن نسبتاً زیاد آن باعث عملکرد نامطلوب می شود. فناوری به کار رفته در طراحی فضای داخلی آن محیطی ایده آل را برای 5 سرنشین خود ارائه می دهد. با نگاهی به آینده قصد دارد بر توسعه محصولات الکتریکی و هیبریدی تمرکز کند تا پاسخگوی نیازهای بازار در حال تغییر باشد و رهبری خود را در فناوری های پاک و پایدار تقویت کند.
در تصویر بالا هم میتوانید کاتالوگ رسمی ام وی ام X33 کراس که از سوی مدیران خودرو منتشر شده است را تماشا کنید. در محور جلوی این X33 کراس شاهد سیستم تعلیق مک فرسون هستیم و در بخش عقب آن از سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد که عملکرد قابل قبولی بر روی این خودرو دارد. سیستم تی سی اس یا همان سیستم کنترل کشش، یک سیستم مکمل برای ABS خودرو به شمار میرود. این سیستم از هرزگردی چرخهای متحرک روی سطوح لغزنده جلوگیری میکند؛ میزان پایداری خودرو در جادههای لغزنده را افزایش میدهد و ایمنی آن را تا حد زیادی بالا میبرد. اما باز هم مشکل بزرگ این خودرو یعنی درب کمدی آن همچنان در نسخه جدید نیز دیده میشود. این جلو پنجره یک جلو پنجره مشبک بوده که بر روی آن آرم MVM نصب شده است و شباهت زیادی با جلو پنجره X55 دارد.
متاسفانه با وجود امکان تعبیه دکمههای گرمکن در پنل داشبورد، آنها را درون کنسول قرار دادهاند. همچنین از انتقادات جدی دیگر به این آپشن این است که این آپشن با برق مستقیم کار میکند و اگر خودرو خاموش هم باشد، میتوان از این آپشن استفاده کرد. مشکل اصلی در طراحی این آپشن با برق مستقیم این است که اگر فرد به هر دلیلی فراموش کند آن را خاموش نماید، به احتمال زیاد روز بعد با یک باتری خالی شده و صندلی آسیبدیده مواجه خواهد شد. مهمترین و واضحترین تغییر ظاهری خودروی ام وی ام X33 نیو فیس نسبت به نسلهای قبلی فیس لیفت این برند، جلو پنجره آن است که در واقع میتوان این جلو پنجره را امضای شرکت چری در محصولاتش به شمار آورد. این خودرو در کشور چین با نام چری تیگو 3X راهی بازار شده است و از پیشرانههای 1 لیتری TCI و 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد که گیربکس CVT یا دستی را درگیر میکنند. چری Tiggo 3X با کسب 5 ستاره ایمنی از تستهای موسسه ایمنی CNCAP، جزو امنترین خودروهای چینی به حساب میآید و برای سواری شهری، یک گزینه مناسب است؛ به خصوص که پیشرانهی تنفس طبیعی آن، کاملا با بنزین ایران سازگاری دارد.
طراحی کابین و داشبورد
ظرفیت باک ام وی ام ایکس 33 کراس به 48 لیتر میرسد و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی، از 6.1 لیتر بیشتر نمیشود. یعنی با یک باک کامل تقریبا در حالت ایده آل میتوانید بیش از 700 کیلومتر را یک نفس طی کنید. خودرو مجهز به سیستم های ایمنی پیشرفته ای است که شامل کیسه های هوا، سیستم های کمکی رانندگی مانند کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار دهنده نقاط کور می باشد. این امکانات به همراه ساختار بدنه محکم به حفظ سلامت سرنشینان در شرایط مختلف کمک میکند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم.
مشخصات فنی MVM X33 کراس
ماشین MVM X33Cross از یک موتور قدرتمند و کارآمد بهره می برد که تعادل خوبی بین عملکرد و مصرف سوخت ارائه می دهد. این خودرو با انتقال قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک یا دستی قابلیت های رانندگی پاسخگو و انعطاف پذیری را در شرایط مختلف جاده ای فراهم می آورد. سیستم تعلیق و فرمان پذیری خودرو نیز به گونه ای طراحی شده است که راحتی و کنترل خوبی در حین رانندگی ارائه می دهد.
باقی موارد تغییری پیدا نکرده و همان ظاهر زیبا و نسبتا ارگونومیک X33S در این خودرو وجود دارد. تاریخچه این محصول به هاچبکی برمیگردد که تجربه حضور ناموفق در ایران را نیز داشته است. در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز و در اولین خبر از سری مطالب تست و بررسی، به سراغ MVM X33 Cross خواهیم رفت. همیشه رقابت سنگین و خاصی بین خودروسازان مختلف در سراسر جهان بر سر معرفی و رونمایی از خودرو های لوکس و سوپر لوکس وجود دارد. برند ام وی ام نیز دست رد به شرکت در این رقابت جذاب نزده و با محصول جدید خود یعنی ام وی ام X33 کراس وارد میدان شده است.
قبل از چری تیگو 2 (همان ام وی ام X22) همین خودرو کوچکترین و جمعوجورترین مدل از سری تیگو بود. نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 2005 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. این خودرو که در چین تیگو 3 نام دارد اولین محصول کراس اوور چری محسوب می شود که بر اساس نسل دوم تویوتا راو 4 ساخته شده است. همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند. یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کرهای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد.
برای مثال، از طریق این مانیتور شما میتوانید رنگ نورپردازی داخلی را تغییر دهید، زاویه نور چراغها را تنظیم کنید و سیستم کنترل پایداری یا شارژر وایرلس خودرو را خاموش یا روشن کنید. با ورود به کابین ایکس33 با یک کابین نسبتا ساده و ناهماهنگ که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده مواجه می شویم. از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست. در نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شدهاند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است.
ام وی ام X33 نیو فیس از محصولات چینی برند چری است که در سال 1399 توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شد. پیش از آن نیز در سال 1389 اولین نسل از خودروهای X33 برای نخستین بار در ایران مونتاژ شدند و عنوان قدیمیترین خودروی چینی کراس اوور ایران را به خود اختصاص دادند. ام وی ام X33 یکی از محصولات شرکت مدیران خودرو است که در اصل می توان آن را اولین کراس اوور چینی در بازار ایران دانست.
{طراحی داخلی ایکس 33 کراس
|}این خودرو که توسط شرکت تولید می شود در اصل همان تیگو 3 بوده که در ایران با عنوان MVM X33 شناخته می شود. ایکس 33 برای اولین بار در سال 1389 به بازار خودروی کشور معرفی شد و توانست به علل مختلفی از جمله قیمت مناسب و امکانات رفاهی بروز در آن زمان و همچنین نبود رقیبی کرهای و یا ژاپنی در محدوده قیمتی خود فروش قابل قبولی را بدست آورد. ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با بهروزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسلهای قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانههای تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند.
این خودرو برای طراحی مدرن، کارایی بالا و فناوری های پیشگامانه خود شناخته شده است و چندین جایزه طراحی و نوآوری را دریافت کرده است که نشان دهنده تعهد برند به کیفیت و عملکرد است. یکی از جنبه های کلیدی که MVM X33Cross را از رقبا متمایز می کند تمرکز بر تکنولوژی و اتصال است. این خودرو دارای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی پیشرفته با قابلیت اتصال به اسمارت فون، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto و دسترسی به اپلیکیشن های مختلف است که رانندگی را لذت بخش تر می کند. همچنین، سیستم ناوبری داخلی، دوربین های دید عقب و سنسورهای پارک به راننده کمک می کنند تا با اطمینان بیشتری رانندگی کند و در فضاهای تنگ پارک کند.
از نکات مثبت مهم در طراحی داخلی ام وی ام X33 ، توجه ویژه به جزئیات داشبورد و پوشش داخل درها است. دستگیرهی نسبتا بزرگ و نقرهایرنگ همراهبا اهرم کروم برای بازکردن درهای جلو، جذابیت زیادی برای سرنشین X33 خواهد داشت. از نمای جانبی، تفاوت خاصی میان بدنهی X33 S و مدل قبلی وجود ندارد؛ ولی بهدلیل استفاده از ادوات فلزی روی درها، تشخیش مدل جدید از نسخهی قدیمی امکانپذیر است.
اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفتهاند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند. در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شدهاند. این کراساور کامپکت برای جلوزانو و بالای سرِ چهار انسان بلندقد فضای کافی دارد و در سفرهای بلندمدت، میتواند نسبتا راحت باشد.
ایکس ۳۳ کراس، کراس اوری مدرن که از طراحی هیجانانگیز و بهروزترین امکانات رفاهی و ایمنی صنعت جهان بهره میبرد،و با الهام از آینده، هنر و تکنولوژی، نماینده سبک زندگی جدید امویام تحت عنوان کراس لایف است. ازنظر کیفیت رانندگی، باید اعتراف کرد فنربندی و تعلیق مناسبی در X33 S وجود دارد و بهخوبی از دستاندازهای شهری عبور میکند. این خودرو البته دودیفرانسیل نیست و بهدلیل ضعف در امکاناتی مثل سیستم حفظ خودرو در شیب (HCA)، مناسب سفرهای خارج جاده و طبیعتگردی نخواهد بود. چنانچه تجربهی رانندگی با سوزوکی ویتارا داشته باشید، متوجه خواهید شد تعادل ام وی ام X33 هنگام مانورهای ناگهانی راضیکننده نیست و امکان چرخش انتهای خودرو در سرعتهای زیاد وجود دارد.
به دلیل نوسان قیمت در بازار ایران به طور دقیق نمیتوان مبلغ مشخصی را برای قیمت ام وی ام نیو فیس X33 مشخص کرد. با این وجود آنچه از برآورد قیمتها برمیآید، در اواخر مهرماه سال 1403 قیمت نسخه کارکرده این خودرو (با مسافت طی شدهای در حدود 40 تا 50 هزار کیلومتر) در بازار بین 950 میلیون الی یک میلیارد و 100 میلیون تومان است. در حال حاضر شرایط اقساطی برای خرید این نسخه از خودروهای X33 از جانب کارخانه تولیدی وجود ندارد اما مدلهای جدیدتر X33 ورژن کراس با اقساط حداکثر 60 ماهه به مشتریان عرضه میشود. ایکس ۳۳ کراس از یک مانیتور تمام لمسی ۱۰.۲۵ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۷۲۰ بهره میبرد. مانیتوری که امکان مدیریت هوشمند بخشهای مختلفی از خودرو را در اختیار شما قرار میدهد.
در اتاق و داشبورد چری ایکس 33 کراس شاهد صندلیهای اسپرت با ارگونومی مناسبی هستیم که احساس خوبی به شما میدهند. در مورد چهرهی ام وی ام X33 کراس میتوان گفت که این خودرو از مدرنترین فاکتورهای طراحی در محصولات 2023 چین بهره میبرد. طراحی جلوپنجره و سپر در این محصول، تقریبا یک تکه، تزئینات طرح کروم به چشم ما میآیند و چراغهای ال ای دی با طراحی باریک هم جذابیت کار را چند برابر کردهاند. با توجه به رویکرد جهانی به سمت خودروهای هوشمند و متصل، این مدل از فناوری های پیشرفته ای برای بهبود تجربه رانندگی و افزایش امنیت سرنشینان بهره می برد. از جمله می توان به سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) اشاره کرد که عملکردهایی مانند تشخیص خستگی راننده، هشدار خروج از خط و کنترل کروز تطبیقی را شامل می شود. این ویژگی ها نه تنها راحتی را افزایش می دهند بلکه به کاهش تصادفات و افزایش امنیت جاده ها کمک می کنند.
فرمان مدرن با فریم فلزی و نمایشگر بزرگتر همراه جایگاه ویژه در داشبورد و طراحی خلاقانه برای مجرای خروجی هوا، جلوهای تازه برای سرنشین فراهم میکند. در مدل X33 S اسپرت که نسخهای ویژه در بازار ایران محسوب میشود، ادوات سرخرنگ در بعضی قسمتهای داشبورد و پوشش داخلی درها دیده میشوند. ایکس 33 کراس، از جدیدترین کراس اورهای مدرن مدیران خودرو است که با زبان طراحی روز دنیا پا به بازار ایران گذاشته است. این کراس اور، نه تنها از طراحی هیجانانگیز و بهروزترین امکانات رفاهی و ایمنی صنعت خودروی جهان بهره میبرد، بلکه با الهام از آینده، هنر و تکنولوژی، نماینده سبک زندگی جدید امویام تحت عنوان کراس لایف است. امویام X33 S تا زمانیکه ارزانتر از هایما S5 و هاوال H2 باشد، بهدلیل قدرت بیشتر و ظاهر بهتر درمقایسهبا لیفان X60 و چانگان XC35، پرتقاضا باقی خواهد ماند.
حفرهی مربوط به چرخهای جلو و عقب، دایرهی منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه میشوند. این خودرو برخلاف بسیاری از کراساورهای کامپکت چینی، از ادوات پلاستیکی سیاهرنگ در پیرامون گِلگیرها و پایین رکاب استفاده نمیکند تا همراهبا آینهبغلهای فلزی همرنگ بدنه و مجهز به چراغ راهنما، لوکستر از رقبا بهنظر رسد. شرکت خودروسازی چری در شهر ووهو در استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز بهکار کرد.
طبق بخش نامههای شرکت مدیران خودرو، قیمت چری ام وی ام ایکس 33 کراس در نسخه گیربکس دستی از 850 میلیون تومان شروع میشود و در مدل اتوماتیک CVT توربو شارژ به نزدیک 1 میلیارد تومان میرسد. برای اطلاع از شرایط فروش ام وی ام X33 کراس پیشنهاد میکنیم تا اخبار خودرو را از گجت نیوز دنبال کنید. X33 Cross cvt و X33 Cross mt هر رو به عنوان یک کراس اوور کوچک و شهری با ترکیبی منحصر به فرد از طراحی مدرن، تکنولوژی پیشرفته، کارایی عالی، ایمنی برجسته و قیمتگذاری رقابتی خود را به عنوان یک رقیب جدی در بازار معرفی می کنند.
گیربکس CVT، قدرت 102 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن بر متر در دور موتور 1500 تا 4500 از دیگر مشخصات نسخه CVT می باشد. میزان سوخت مصرفی نسخه CVT در مقایسه با نسخه MT کمتر است و در حدود 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. این بدان معناست که نسخه ای که در حال صحبت درباره آن هستیم برای شهر های شلوغ و پر ترافیکی همچون تهران و کرج بسیار مناسب است. دریچههای هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شدهاند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند. با این حال، راننده میتواند بخش عمده تنظیمات لازم را بهصورت لمسی بدون نیاز به دکمه انجام بدهد. افزون بر اینها تریم آبی، سفید و نقرهای در سراسر کابین جلوهای متفاوت به آن داده است و حتی صندلیهای خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیرهاند.
تغییر دیگری که این خودرو با نسخه قبلی خود دارد، این است که پروژکتورهای جلوی ماشین حذف و 2 عدد دیلایت نواری در آن قسمت (در سمت چپ و راست جلوی ماشین) تعبیه شدهاند. متاسفانه فعلا در این نسخه، از صندلی برقی راننده یا شاگرد هیچ خبری نیست اما شرکت ام وی ام ادعا میکند که در آیندهای نه چندان دور، نسخه فول آپشن این محصول را راهی ایران کند. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس 33 کراس شامل 4200 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض و 1570 میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محورهای آن هم به 2555 میلی متر میرسد. وزن خالص ام وی ام ایکس 33 کراس از 1238 کیلوگرم بیشتر نمیشود، ظرفیت باک آن 48 لیتر است و این عدد برای حجم صندوق عقب به 420 لیتر میرسد. علاوه بر این، MVM X33 Cross در نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی خودرو نیز توانسته است توجه و افتخاراتی را به خود جلب کند.
میتوان ادعا کرد کراساورهای کامپکت درحالتبدیل به محبوبترین کلاس خودرویی در دنیا هستند. چنین محصولاتی ازنظر اندازهی بدنه، بین شاسیبلندهای پهنپیکر و سدانهای امروزی قرار میگیرند. از یک سو، چندان بزرگ و پرهزینه نیستند و از سوی دیگر، ارتفاع بالاتر سرنشینان را از سطح زمین و راحتی بیشتری فراهم میکنند. هر کراساور کوچک یا متوسطی، صندوق بار مناسب و فضای مناسب چهار سرنشین و مصرف سوخت راضیکننده دارد؛ پس، میتواند برای خانوادههای امروزی گزینهای ایدهال باشد.
افرادی که با نسخههای گذشتهی X33 آشنایی دارند، بهسختی باور میکنند تمامی این مدلها از سیزده سال قبل تاکنون، با پلتفرمی واحد تولید شدهاند. نمونهی اولیه طراحی ناهماهنگی با چراغهای بزرگ و ناخوشایند داشت؛ اما با فیسلیفت سال ۲۰۱۰ جذابیت بیشتری پیدا کرد. این محصول بهلطف بازطراحی سال ۲۰۱۴ متحول شد و شبیه به خودروهای تغییر نسل یافته، جلوهای تازه پیدا کرد. درواقع، بسیاری از خودروهای چینی ساخت برندهای مختلف بهدلیل استخدام طراحان خارجی در صنعت خودروسازی چین، تغییر ظاهری چشمگیری بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ تجربه کردند و تیگو 3 (ام وی ام ایکس 33) هم با این خوشاقبالی روبهرو شد.
گیربکس ام وی ام X33 Cross در این نسخه، یک گیربکس اتوماتیک CVT با سیستم تعویض دنده 9 سرعته مصنوعی است که در کشور چین، با نام CVT 18 چری شناخته میشود. لازم است اشاره کنیم که پیشرانههای TCI (مخفف کنترل جرقه زنی با ترانزیستور) نوع جدیدی از موتورهای ساخت چری هستند که از نظر تکنولوژی، در سطح بالاتری قرار دارند. در نمای جلوی این خودرو طراحی چراغ ها تغییری نکرده اما مجموعه جلوپنجره و سپر طراحی متفاوتی پیدا کردهاند.
نمای کناری علاوه بر رینگهای 16 اینچی را طرح 5 پره و کالیپر قرمز رنگ، میزبان فلاپهای پلاستیکی است و رگههایی از رنگ نارنجی هم در آن دیده میشود. همچنین بد نیست اشاره کنیم که نسخه دو رنگ این محصول هم در چین، از محبوبیت بالایی برخوردار است و شاید راهی ایران هم شود. همانطور که گفتیم، این خودرو بر اساس سلیقه و نیاز راننده، میتواند موتور توربو شارژ یا تنفس طبیعی داشته باشد و انتخاب گیربکس هم کاملا به عهده راننده است. در تصاویر، بهوضوح میتوان دید اتاق خودرو دربرابر تصادف روبهرو مقاومت نسبتا خوبی نشان میدهد و فضای اختصاصی سرنشین را حفظ میکند. خودرو آزمایششده کاملا از مسیر مستقیم منحرف میشود و حتی چرخهای عقب همراهبا بدنه از سطح زمین فاصله میگیرند.
مدل ۱.۶لیتری ام وی ام X33 با آپشنهای کامل (تیپ لاکچری) در بازار جهانی حدود ۱۳هزار دلار قیمت دارد. یکی از بزرگترین مزایای ایکس ۳۳ کراس سبک طراحی آن است که چه در نمای بیرونی و چه در بخش داخل کابین از سبک طراحی خودرو های روز بهره می برد و نسبت به نسل های قبلی خود طراحی بسیار شکیل تر و جوان پسندانه تری را به نمایش می گذارد. چراغ های اصلی در نمای جلو این خودرو به سبک طراحی خودرو های روز، درون سپر کار شده و سبک طراحی چراغ روشنایی روز چهره ای جوان پسندانه را به X33 کراس داده است. موتوری که در این نسخه به کار رفته 1.5 لیتر گنجایش سوخت دارد و دارای تنفس طبیعی است.
چری خودرو، هماکنون رتبهی دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ ششصدهزار دستگاه در سال بهخود اختصاص داده است. چری علاوهبر تولیدات خود، برای شرکتهای مطرح دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ میکند و درمجموع، نزدیک به یکچهارم کل تولیدات این شرکت به خارج از چین صادر میشوند. پیش از هر چیز باید یادآوری کنیم خودروهای برند MVM هم زیرمجموعهی شرکت چری هستند و در کشور چین با همان نام چری شناخته میشوند. بهنظر میرسد نام و لوگوی MVM صرفا به درخواست نمایندهی فروش این شرکت در ایران، روی بعضی خودروهای چری گذاشته شد. در تاریخ شرکت چری، MVM صرفا لقبی برای خودروی QQ3 است که در ایران با نام MVM110 میشناسیم.
این خودرو درکنار کلیدهای پلاستیکی و نسبتا ارزانقیمت، با قابهای فلزی و مواد سیاهرنگ شفاف (اصطلاحا پیانویی) سعی میکند اندکی حس لوکس برای سرنشین فراهم کند. علاوهبراین، X33 جدید برخلاف طراحی جذاب فضای داخلی، از مواد درجهیک برای داشبورد سود نمیبرد و در قسمتهای مختلف از پلاستیک سخت استفاده کرده است. این موضوع برای خریدار کراساوری چینی در کلاس قیمتی X33، البته آزاردهنده نیست و باید توجه کرد درمقایسهبا خودروهای ارزانتر، نظیر چانگان CS35، برتری دارد. کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس بهواسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین بهنمایش گذاشته شده است. ام وی ام ایکس 33 کراس بهنوعی بهعنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. بهعبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را میتوان نسخهای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس 22 پرو هم برشمرد.
از دیگر مواردی که میتوان به عنوان یک عیب برای این خودرو در نظر گرفت سادگی بیش از حد مانیتور آن است که معمولا با تاخیر، فرامین را اجرا میکند. با اضافه شدن آپشنهای مختلف مثل ESP به این نسخه، افراد رانندگی ایمنتری را تجربه خواهند کرد. این خودرو برای یک خانواده نرمال با نیازهای مصرفی متعادل گزینه بسیار جذاب و با کارایی بالا به شمار میرود. این کراس اوور شهری را میتوان در برخی از مسیرهای ناهموار نیز به حرکت واداشت اما کاربرد بهینه آن در سطح خیابانهای شهر و جادههای نرمال بین شهری است.
{طراحی و آپشن های ام وی ام X33 کراس
|}این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنلهای درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده میشود. ضمناً طرح لوزیمانندی که روی آینههای بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودریها و قسمت وسط داشبورد پیادهسازی شده است. دیگر از آن رنگ قرمز آزاردهنده و به مرور خستهکننده خبری نیست و رنگ مشکی پیانویی را جایگزین آن کردهاند.
در نهایت برای جمعبندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X33 کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس 22 پرو و چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهتهای واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخهای بهروزرسانیشده از آن تبدیل میکنند و در همان حال، المانهای قرضگرفته شده از اومودا 5 نشان میدهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد. سیستم ESP یکی از سیستمهای اجباری برای ایمنی بیشتر در خودروهای اروپایی به شمار میرود که خوشبختانه به نسخه جدید X33 هم اضافه شده است. با ورود به کابین این خودرو تنها موردی که تفاوت یافته است غربیلک فرمان خودرو بوده که شبیه به دیگر محصولات جدید مدیران خودرو است.
قیمت خودرو mvm شاسی بلند